Sommarsemester /Islin

Nu är det snart dags för katternas årliga sommarsemester mitt ute i skogen. Nej, det är inte så att jag åker ut i skogen à la Hans och Greta och återkommer först i höst. Utan för tredje sommaren i rad har jag beslutat att de ska på ”kollo” hos min mamma.

Min mamma bor mitt ute i ingenstans, med skog på fyra sidor om huset och en liten grusväg som enda länk till världen. Det är en mil till närmsta stad, tre km till närmsta asfalterade väg och en bra bit till närmsta granne. En ”trygg” plats för mina små innekatter att få leva äkta kattliv, jaga fjärilar, fånga råttor, ligga i solen och ströva på natten.

Även om de inte alls är olyckliga eller lider av att vara inne så lindrar detta mitt dåliga samvete. Och de älskar att vara där. Lillan följer med B till hennes hemstad i sommar och ska också få gå ute. Så det kommer bli tomt här i lägenheten, bara jag och Ruby.

Bifogar bilder från första sommarens (2009) allra första utedag. På bilderna har de fortfarande sele och koppel på sig, för att bli varma i kläderna, innan jag vågade släppa dem lösa.

Det här inlägget postades i Grå, Islin, Sköldpadd och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Sommarsemester /Islin

  1. pluppa skriver:

    Jag tror dom får en toppensommar 🙂

    Kram

Kommentera

