Fördelar med landet /Islin

Jag är uppvuxen ute på landet, min mamma bor med skog på alla fyra sidor av huset. När jag var liten tyckte jag vare sig att det var bra eller dåligt. Det hade sina fördelar och det hade sina nackdelar.

Nu när jag hälsar på oss min mamma så känner jag att jag inte skulle vilja bo så mycket på landet igen. Men också att fördelarna är stora när man har djur. Katterna går säkra ute, iaf om man ser till vägar. Min mamma har haft många katter och vad jag vet har ingen fallit offer för trafik.

Och i skogarna finns det många bra rid- och gångvägar. Alltså även bra för hundar och hästar.

I torsdags var jag ute och gick med mammas två pudlar och min Ruby. Vi gick i skogen (den breda grusvägen på bilderna nedan är en före detta ”travbana” som idag används mestadels som promenadväg) och de var lösa alla tre. Det var urmysigt och det är en så häftig känsla att kunna manövrera tre lösa hundar, när de lyssnar. Vilket de gör alla tre för det mesta.

Bjuder på några suddiga mobilbilder från promenaden.

/Islin

Detta inlägg publicerades i Islin, Ruby och märktes , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar