Nytt brev från Vit /Islin

”Hej Ruby!
Nu var det jättelänge sedan jag skrev till dig. Här har det hänt saker må du tro! Jag har tappat flera stycken tänder! Och fått flera nya också. Jag brukar äta upp tänderna jag tappar men Matte tog en. Hon skrattade åt mig och sa att tandfén nog inte brydde sig om att komma för en sån liten en. Men, se det gjorde hon! Det låg ett tuggben utanför min korg när jag vaknade!

Och så har jag haft en fästning bakom örat! Det är tydligen inte så bra för Matte ojade sig och rynkade på näsan. Men sedan ryckte hon upp sig och la en snara runt halsen och ströp fästningen. Sedan spolade hon ner den i toaletten. Jag ville gärna ha den, eller åtminstone smaka lite på den. Men det fick jag inte. Så jag passade på att skälla lite.

Det är kul att skälla lite då och då. Särskilt när jag tycker Matte och Husse är tråkiga. Skäller jag lite får jag uppmärksamhet. Det gillar jag. Men Matte blir sur för det låter illa, säger hon. Låter illa, va?

Annars har jag lärt mig att när jag är bajsnödig så går jag till altandörren och krafsar och piper lite. Då får jag gå ut! Och på morgonen när jag är kissnödig så fungerar det också! Fast då krafsar jag på mattes säng. Och piper lite högre, så hon ska höra när hon sover. Jag brukar göra det ungefär klockan fem på morgonen 🙂 Matte blir inte jätteglad, särskilt inte på lördagar, men hon vill ju att jag ska gå på toaletten ute så hon stiger snällt upp och går en liten sväng. Sedan när vi kommer in händer det bästa av allt – jag får mat! Har fått en annan sorts puppisar nu som är lite större. Bra det nu när jag är större.

Idag är jag fem månader. Fast Matte sa att det var i lördags. Fast Husse säger att det är idag. De är lite oense där Matte och Husse. Men vet du Ruby, jag tror båda har rätt. I lördags fyllde jag 20 veckor. Det är ju fem månader. Och idag är det den 12e och jag är född den 12e och då blir det också fem månader! Bra va?

Nu är det dags för kvällsmat! Så jag måste gå. Du får några bilder. Den ena är jag. Den andra är tanden, innan tandfén tog den.

Nosgos från Vit

Ps Min Matte berättade att en av dina fina kattvänner hade gått över Regnbågsbron. Jag blev väldigt ledsen när jag hörde det.”

Detta inlägg publicerades i Vit och märktes , , , , , . Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar