Ensamma hjärtan och hemlösa hundar /Islin

Blev inspirerad av Dognews att dela med mig av ett klockrent boktips för oss hundfantaster. Det är boken Ensamma hjärtan och hemlösa hundar av Lucy Dillon. Jag älskar den, en fantastiskt härlig bok. Har ni inte redan läst den – gör det!

När jag ändå håller på vill jag tipsa om Lucy Dillons två andra ”hundböcker”. Även dessa slukade jag och tyckte väldigt mycket om. De heter Hundar, hus och hjärtats längtan och Secret of happy ever after. Låt er inte skrämmas av att den tredje ännu bara verkar finnas på engelska, det är bra träning och den är så värd ansträngningen!

Andra bra tips är Fånge i hundpalatset av Martina Haag, Taxar, kärlek och sorg av Yrsa Stenius, Tio hundar och en katt av Majgull Axelsson, Åsa Nilsonne, Håkan Nesser m.fl. och förstås Marley och jag av John Grogan.

Jag köpte hem Hundessäer: sista skriket från vildmarken av Emily von Sydow på bokrean så den ska jag börja på nu. Men jag vet inte om den är att rekommendera ännu. 🙂

Har ni några andra bra boktips för djurägare?

/Islin

Ps. Ja, jag är en stolt boknörd. Älskar att läsa. Böcker är bland det bästa som finns.

Detta inlägg publicerades i Islin och märktes , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Ensamma hjärtan och hemlösa hundar /Islin

  1. HEMIMAMMA skriver:

    jag anser som du. Böcker är det bästa som finns…

  2. suttecity skriver:

    Ensamma hjärtan… är en helt underbar bok som man ville höra mer av när den var klar. Ja jag kör ljudböcker då jag kör så mycket.

Lämna en kommentar